Stampa
14
Nov
2007

ANSALDO ENERGIA WINS ORDER IN RUSSIA WORTH 45 MILION EURO

Pin It

Ansaldo Energia, a Finmeccanica company and a leader in the supply of components and services for  power generation plants, has won another important contract in Russia with Stroytransgaz, a company  controlled by Gazprom.  The contract is worth more than 45 million Euro and is for the supply of two V64.3A gas turbines,   including generators and auxiliary systems, for the combined cycle plants of Yugo-Zapadnaya TEZ,   South West of Saint Petersburg.
The contract to supply the machines also includes the provision of the main spare parts.

Ansaldo Energia vince contratto da 45 milioni di euro in Russia Ansaldo Energia, la società del gruppo Finmeccanica leader nella fornitura di componenti e servizi per  impianti di generazione di energia, ha firmato un altro importante contratto in Russia per un valore di  oltre 45 milioni di euro. Il cliente è la società Stroytransgaz controllata dal gruppo Gazprom.

Il contratto prevede la fornitura di due turbine a gas V64.3A con relativi generatori e sistemi ausiliari  per la centrale a ciclo combinato Yugo-Zapadnaya TEZ, nella zona sud ovest di San Pietroburgo.
Alla fornitura delle macchine è associata anche quella delle principali parti di ricamb